سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیلگران صهیونیست در مورد مسئله حمایت ترامپ از عربستان به بهانه حفظ کشورشان تعدادی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی اعلام کردند اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حضور آمریکا در منطقه و حمایت از ریاض به دلیل حمایت از این رژیم است، صادقانه نیست و او اهداف دیگری دارد.

نظر تحلیلگران صهیونیست درباره حمایت ترامپ از عربستان به بهانه حفظ اسرائیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محافل صهیونیستی دوشنبه (دیروز) از تأکیدهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه حفاظت از حضور آمریکا در منطقه و حمایت از حکومت «محمد بن سلمان» ولی عهد سعودی دلیل تلاش وی برای محافظت از منافع رژیم صهیونیستی و امنیت آن است، انتقاد کردند و هشدار دادند اظهارات ترامپ ممکن است دشمنی با رژیم صهیونیستی در آمریکا را افزایش دهد.

«ایال زِسِر» رئیس بخش پژوهش‌های شرقی در دانشگاه تل‌آویو در همین زمینه گفت ترامپ منافع تل‌آویو را بهانه کرده تا با فشارهای کنگره مبنی بر لزوم اتخاذ موضعی محکم در قبال حکومت عربستان به دلیل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی (+) مقابله کند و علاوه بر آن در برابر تمایلات انزواطلبانه که در داخل حزب جمهوری‌خواه در حال افزایش است، بایستد.

زسر سپس در مقاله‌ای در روزنامه «اسرائیل هیوم» هشدار داد اظهارات ترامپ ممکن است بسیاری از افکار عمومی جهان را به این سمت سوق دهد که رژیم صهیونیستی مسئول هدر دادن بخش زیادی از هزینه‌ای است که واشنگتن برای اجرایی کردن سیاست خارجی‌اش  اختصاص می‌دهد؛ دیگر اینکه تل‌آویو را مسئول کشته شدن نظامیان آمریکایی در درگیری‌های منطقه بدانند.

وی در ادامه خواستار تحرکات تبلیغاتی صهیونیستی برای تأثیرگذاری بر صحبت‌های ترامپ شد و گفت باید به آمریکایی‌ها گفت که رژیم صهیونیستی نه تنها قادر به دفاع از خودش است بلکه در محافظت از منافع آمریکا نیز شریک است.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی هم در همین زمینه اعلام کرد اظهارات ترامپ به مثابه هیزمی است که آتش دشمنی با یهودیت را برافروخته می ‌کند و بسیاری را به سمت این فکر سوق می دهد که یهودیان همان کسانی هستند که سیاست خارجی آمریکا را کنترل می‌کنند.

هرئیل در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص نوشت: صحبت‌های ترامپ مانند تیری است که به قلب اسرائیل برخواهد گشت. رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند انگیزه‌های واقعی‌اش و در مقدمه‌ آن تمایل به عدم ضربه به ولیعهد سعودی به دلیل پرونده خاشقچی را پنهان کند؛ علاوه اینکه می خواهد تصمیمش مبنی بر افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در سوریه به چهار هزار نفر را توجیه کند.

این تحلیلگر امور نظامی همچنین اعلام کرد بعید نمی داند که رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد به این اظهارات بر نظرات رأی‌دهندگان یهود در آمریکا تأثیر بگذارد تا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به او رأی دهند.

«یوسی مِلمان» تحلیلگر امور اطلاعاتی روزنامه «معاریو» تأکید کرد ترامپ زمانی که گفت «نفت، چیزی نیست که واشنگتن را به ماندن در خاورمیانه سوق می‌دهد بلکه (این اقدام) به خاطر منافع اسرائیل» است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود طرف‌های راستگرا در آمریکا ممکن است اگر منافع مریکا و جان نظامیانش در منطقه به خطر بیفتند از اظهارات ترامپ برای حمله (لفظی) به تل‌آویو و شکایت‌های ضدیهودی استفاده کنند.

ملمان گفت «ترامپ باید اعلام کند که هدف اصلی از حضور آمریکا جلوگیری از نفوذ بیشتر ایران در منطقه است». وی تصریح کرد در داخل ارتش و محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی این اجماع وجود دارد که حضور نظامی آمریکا در منطقه بویژه در سوریه، برای منافع تل آویو بسیار مهم است زیرا مرکز ثقلی علیه حضور روسیه به شمار می‌رود و در بازدارندگی ایرانی‌ها مفید است.

«یوسی بیلین» وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت نمی‌توان این سخن ترامپ را پذیرفت که تل‌آویو بدون دولت سعودی مشکل خواهد داشت؛ تل‌آویو باید خود را بدون خدمات این حکومت (سعودی) مدیریت کند.

وی در مقاله‌ای در «اسرائیل هیوم» به محمد بن سلمان حمله برد و گفت وی فرصت رسیدن به راه‌حل برای نزاع با فلسطینی‌ها را کمتر کرده زیرا دولت ترامپ را فریفته و آنها را قانع کرده که دولت‌های عربی با عبور از فلسطینی‌ها می‌توانند به راه‌حل با رژیم صهیونیستی برسند. ولیعهد سعودی خدمات خود را به واشنگتن ارائه داد تا بر تشکیلات خودگردان برای عبور از خطوط قرمز اعمال فشار کند.

«دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر با ادعای اینکه عربستان سعودی برای غرب آسیا بسیار مفید است، گفته که اسرائیل بدون حمایت سعودی‌ها دچار مشکلات بزرگی می‌شد و مجبور بود منطقه را ترک کند (جزئیات بیشتر).

 

ترامپ: تل‌آویو بدون ریاض در مشکلات گرفتار می‌شود/ احتمال تعطیلی مجدد دولت وجود دارد

رئیس‌جمهور آمریکا با هشدار درباره اینکه احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال این کشور وجود دارد، گفت بدون حمایت‌های ریاض، تل‌آویو در مشکلات منطقه‌ای گرفتار می‌شد.

ترامپ: تل‌آویو بدون ریاض در مشکلات گرفتار می‌شود/ احتمال تعطیلی مجدد دولت وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت بدون کمک عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی به مشکلات بزرگی برمی‌خورد و باید از منطقه رخت بربندد.

ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از تماس تلفنی با فرماندهان ارتش آمریکا، توضیح داد: «عربستان سعودی برای خاورمیانه بسیار مفید است. اگر عربستان سعودی را نداشتیم، آنگاه یک پایگاه بزرگ هم (در منطقه) نداشتیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با بیان اینکه اسرائیل بدون عربستان سعودی در مشکل بزرگی خواهد بود، افزود: «این چه معنایی دارد. اینکه اسرائیل (بدون سعودی‌ها) مجبور بود (منطقه را) ترک کند».

رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت غیرمستقیم «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را «متحدی بسیار قوی» در ریاض برای کاخ سفید توصیف کرده و مدعی شد: «ولی‌عهد و شاه سعودی این جنایت را (قتل خاشقچی) انجام نداده‌اند».

ترامپ همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات امنیتی در مرز آمریکا با مکزیک، هشدار داد که احتمال تعطیلی مجدد دولت فدرال این کشور وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی با اعلام احتمال تعطیل شدن دولت آمریکا به خاطر عدم تکمیل دیوار مرزی با مکزیک و نزدیک شدن کاروان مهاجران به این کشور، گفت که اگر از واشنگتن یا مکزیکوسیتی بودجه ساخت دیوار تامین نشود، او مناقصه‌ای برای تامین مالی آن به‌راه می‌اندازد.

ئتلاف سعودی ده‌ها میلیون دلار پول سوخت دریافتی از آمریکا را نپرداخته است

نشریه آمریکایی با اشاره به افشاگری جدید در زمینه عدم تسویه حساب رژیم سعودی و امارات با آمریکا بابت کمک‌رسانی در جنگ یمن نوشت، با وجود ادعاهای ترامپ، کاخ سفید در این ماجرا بیشتر در حال هزینه کردن است.

ائتلاف سعودی ده‌ها میلیون دلار پول سوخت دریافتی از آمریکا را نپرداخته است

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته نامه «آتلانتیک» در مطلبی پیرامون هزینه‌های آمریکا در عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در یمن و عدم تسویه حساب مناسب از سوی رژیم‌های سعودی و امارات بابت کمک‌های سوخت‌رسانی آمریکا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که بارها شکایت کرده که واشنگتن برای حداقل سیستم مورد نیاز بازی دفاع از متحدانش بیش از اندازه هزینه می‌‌پردازد، از عربستان سعودی به خاطر مواجهه با ایران در جنگ یمن ستایش کرده  اما با این حال  اینک معلوم شده که این مالیات دهندگان آمریکایی هستند که بخشی از هزینه جنگ ائتلاف سعودی را می‌پردازند، هزینه‌ای که می‌تواند به ده‌ها میلیون دلار برسد. آتلانتیک مدعی است نامه‌ای را از وزارت دفاع آمریکا به‌دست آورده که جزئیات این هزینه‌ها را مشخص می‌کند. به‌نوشته آتلانتیک، این نامه می‌تواند منجر به خشم بیشتر سناتورهایی شود که منتقد نقش ایالات متحده در جنگ یمن هستند.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز مداخله سعودی‌ها در یمن، از ماه مارس (فروردین ) 2015 تا  ماه گذشته میلادی، آمریکا سوخت رسانی هواپیماهای ائتلاف سعودی را انجام داده است. این در حالی است که  انجام سوخت‌گیری هوایی کاری بسیار پرهزینه است و بر اساس قانون، کشور دریافت کننده سوخت ملزم به پرداخت هزینه‌های آن است اما اینک مشخص شده که این امر اتفاق نیفتاده است.

 درحالی‌که وزارت دفاع  آمریکا بر این باور بود عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای انجام خدمات سوخت  و سوخت رسانی هزینه کرده‌اند ، اما مدارک جدید نشان می‌دهد که در واقع این کشورها به اندازه کافی پولی در این زمینه پرداخت نکرده‌اند.

«ربکا رباریک» سخنگوی پنتاگون در این زمینه به آتلانتیک گفت، اگر چه وزارت دفاع بازپرداخت‌هایی را بابت سوخت‌رسانی به هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری سعودی دریافت کرده، اما فرماندهی مرکزی آمریکا اخیرا بایگانی خود را بررسی کرده و به خطاهای حسابرسی در این زمینه پی برده است.

با استناد به نامه پنتاگون، چندین سناتور آمریکایی از جمله سناتور ارشد دموکرات «جک رید» و عضو کمیته خدمات مسلح مجلس سنا به این نتیجه رسیدند که مشکلاتی در پرداخت‌ها از سوی عربستان و امارات روی داده به طوری که سناتور رید همراه با هفت سناتور دموکرات دیگر در ماه مارس (فروردین) در نامه‌ای به «جیمز متیس» وزیر دفاع این موضوع را متذکر شدند.

سناتور رید سپس به نشریه آتلانتیک گفت که واضح است وزارت دفاع به تعهد خود مبنی بر اطلاع رسانی  به موقع به کنگره در زمینه بازپرداخت‌های مالی سعودی‌ها  به درستی عمل نکرده است.  این در حالی است که سفارتخانه‌های عربستان و یمن در آمریکا نیز از پاسخ به سئوال نشریه آتلانتیک دراین زمینه طفره رفته‌اند.

«جفری پرسکات» مدیر ارشد امور ایران، عراق، سوریه در شورای امنیت ملی در دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به آتلانتیک گفت: «این یک افشاگری قابل توجه است و با وجود اینکه ترامپ بسیار اهل زدو بند است و ظاهرا تهدید به کنار گذاشتن ناتو در صورت عدم افزایش کمک‌های نزدیکترین متحدین ما کرده، اما اینک شاهدیم که دولت ترامپ، صرفنظر از فشار کنگره و افکار عمومی، همچنان به پرکردن هواپیماهای عربستان سعودی و اماراتی بدون بازپرداخت کافی ادامه می‌دهد.»

نشریه آتلانتیک در خاتمه  نوشت: اسناد ارائه شده توسط اداره  تدارکات وزارت دفاع در ماه مارس نشان داد که از آغاز سال مالی 2015 (اکتبر 2014)، بیش از 7.5 میلیون گالن سوخت‌گیری هوایی به امارات متحده عربی و بیش از 1 میلیون گالن به عربستان داده شده است.

 

 

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 پیشنهاد...       آیتالله...


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ