سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1 2 3 >

دعوت مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی جدید

علوی وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد حضور پر شور مردم را در پای صندوق‌های رأی مشاهده کند گفت: امام راحل همه حساب خود را برای تثبیت انقلاب برای روی مردم باز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام محمود علوی در جمع راهپیمایان 22 بهمن در ساری با اشاره به اینکه حضور در جمع مردم متدین مازندران و غیورمردان لشکر 25 کربلا برای بنده مایه سرور و شادمانی است، اظهار داشت:‌ خدا را برای توفیق گسترش اسلام و حضور پرشور مردم در 22 بهمن قدردانی می‌کنیم.

علوی با اشاره به اینکه امام راحل با تکیه بر روحیه شهادت‌طلبی ملت ایران توانستند انقلاب را تا ظهور جهان اسلام تداوم بخشند، تصریح کرد: مردم مازندران با آن سابقه و پیشینه درخشان در تاریخ توانستند همواره اهداف انقلاب اسلامی را در انقلاب و پس از آن تقویت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب‌های صورت گرفته در جهان تفاوت بسیاری دارد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری امام راحل نخستین انقلابی بود که روی گلوله برای پیروزی حساب باز نکرد. فاز نظامی در کنار فاز سیاسی برای تثبیت انقلاب نبوده است و امام راحل همه حساب خود را برای تثبیت انقلاب برای روی مردم باز کرده بود و مردم را به خدا گره زد و با ایجاد قدرت عظیم و خروش الله‌اکبر این ملت بر رژیم ستم‌شاهی تا دندان مسلح پیروز شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه افرادی که با انقلاب‌های مختلف دنیا آشنا بودند برای آنها انقلاب اسلامی ایران که با تکیه بر روحیه مردمی به پیروزی رسیده قابل لمس نبوده است، افزود: اما با این دیدگاه که مردم منشأ قدرت هستند سراغ اسلحه نرفت و بر خلاف سایر رهبران دنیا برای تثبیت حکومت از تفنگ و زور استفاده نکرده بلکه نیروهای مسلح ایران بازی السا را جزئی از حکومت ندانسته و با این نگاه که نیروهای مسلح بخشی از مردم هستند هرگز استراتژی راهبردی به دست گرفتن اسلحه و شلیک گلوله را برای پیروزی انقلاب بکار نگرفته است.

علوی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران با استراتژی مردمی معمار کبیر انقلاب به مردم پیوستند و انقلاب اسلامی ایران را برای جهانیان به ارمغان آوردند، افزود: انقلابی که بر اساس منش ولایت‌پذیری و تکیه بر ولی فقیه سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شده است به واسطه سابقه شیعی و دینی این انقلاب در جهان به اقتدار و شکوفایی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همه ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) قانون اساسی را قبول کرده و افرادی را انتخاب کردند که قانون اساسی را تصویب کردند، افزود: رهبری به وسیله مردم پیروزی را برای ملت به ارمغان آورده و بعد از فوت امام مقام معظم رهبری به خوبی توانستند با تکیه مردم به پیروزی‌های مختلفی برای شکوفایی ایران اسلامی بپردازند. بازی اندروید وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام راحل در تمام زمینه‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روی مردم حساب باز کرده بود، افزود: امروز سربازان گمنام امام زمان (عج) با تکیه بر ملت پیروز امنیت مثال‌زدنی‌ را برای ایران اسلامی در منطقه فراهم کردند.

علوی با بیان اینکه صدای ناامنی از کشورهای عربستان، کویت، لبنان، افغانستان، پاکستان، تونس و پاریس شنیده شده است، افزود: دشمن تمام توان خود را برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی به کار گرفته ولی با همت مردم ایران و عنایات امام زمان (عج) و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری سربازان گمنام امام زمان ده‌ها گروه تروریستی و سرکردگان آنها را به هلاکت رساندند، عناصر آنها را دستگیر و به دستگاه قضا و عدالت معرفی کردند و کسانی که بنا داشتند به داعش و جریان تکفیری بپیوندند شناسایی، ارشاد و به دامن خانواده‌شان بازگشتند.

وی افزود: همه مردم از دیدگاه امام راحل باید کمک کنند تا امنیت در کشور مثال‌زدنی باشد. امنیتی بی‌بدیلی در کشور جمهوری اسلامی ایران حکفرماست و ملت ایران همواره حماسه‌ساز لحظات تاریخی لحظه 22 بهمن و روز قدس بوده است و این ملت به پشتیبانی از انقلاب و خون‌های شهدا پیروزی‌های متعددی را به نمایش گذاشتند.

وزیر اطلاعات با اشاره به در پیش بودن 2 انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز ملت ایران در هفتم اسفند افزود: هر رأی مردم تیری بر قلب دشمنان بوده چرا که دشمن نمی‌خواهد حضور پر شور مردم را در پای صندوق‌های رأی مشاهده کند و این ملت بار دیگر در هفتم اسفند با حضور پر شور خود حماسه‌ای به بلندای تاریخ خلق خواهند کرد.


نظر()

  

امیر نصیرزاده: افتخار می‌کنیم در کشوری بزرگ و عزتمند حضور داریم جدید

امیرنصیرزاده

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه افتخار می‌کنیم در کشوری بزرگ و عزتمند حضور داریم، در خصوص ویژگی موشک نصر نیز،گفت: این موشک بسیار پیشرفته و هوا به سطح است که می‌تواند برای اهداف دریایی بسیار خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، بازی امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در کشوری عزتمند و بزرگ حضور داریم و ملت ما در هر لحظه که نیاز باشد در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ سخت نمی‌توانند کاری علیه ملت ایران انجام دهند اما در جنگ نرم مردم باید تلاش کنند تا آنها را در این عرصه نیز ناامید کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: در نیمه دوم سال 3 رزمایش برگزار کردیم که به اهدافمان رسیدیم.

نصیرزاده در پایان با اشاره به تحویل موشک نصر نیز گفت: نصر موشکی بسیار پیشرفته و هوا به سطح است که می‌تواند برای اهداف دریایی خطرناک باشد.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سرلشکر صفوی: اعزام نیروی آل‌سعود به سوریه مانور تبلیغاتی احمقانه است جدید

سرلشکر صفوی

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه ملت‌های محور مقاومت یعنی سوریه، لبنان، عراق و یمن به‌سمت غلبه و پیروزی بر دشمنان در حال حرکت هستند، گفت: اینکه گفته شده رژیم آل‌سعود می‌خواهد به سوریه لشکر اعزام کند، یک مانور تبلیغاتی احمقانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان 22 بهمن استان همدان ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم همدان، با بیان "حضور در جمع مردم مؤمن و خداجوی همدان در یوم الله 22 بهمن برای اینجانب توفیقی الهی است"، اظهار داشت: حضور پرشکوه مردم سراسر کشور در نقاط مختلف در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، وفاداری، هوشیاری آنان و اقتدار نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد.

حضور مردم ایران ظرفیت استراتژیک عظیم انقلاب اسلامی برای دفع توطئه‌های دشمن علیه ایران است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: حضور مردم ایران، ظرفیت استراتژیک عظیم انقلاب اسلامی برای دفع توطئه‌های دشمن علیه ایران است و خروش مردم در هوای سرد همدان؛ اصالت، حقانیت نظام اسلامی، بصیرت سیاسی، غیرت دینی و ولایتمداری مردم همدان را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیام این حضور برای همه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی در سراسر جهان این است که مردم ما بر عهد و پیمانی که با خدا و رسولش و امام راحل، رهبر خود و شهدا بسته‌اند، وفادارند و این انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) که صاحب اصلی انقلاب اسلامی است، ادامه می‌یابد.

پیروزی انقلاب اسلامی سبب فروپاشی نظام دوقطبی قدرت در جهان شد

سرلشکر صفوی در ادامه سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سرلشکر شهید همدانی، وی را شهید بین‌المللی انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران به‌رهبری امام راحل و گذشت 37 سال از آن یک پدیده در مناسبات سیاست و فرهنگ در دنیا بود و سبب فروپاشی نظام دوقطبی قدرت در جهان شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر جهان به‌سمت چندقطبی‌شدن قدرت در حال حرکت است و به‌فضل الهی قدرت جهان اسلام در قرن حاضر بروز و ظهور خواهد کرد؛ امروز دیگر فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی و اقتصاد سرمایه‌داری غربی الهام‌بخش برای نجات بشریت از فقر و بی‌عدالتی و جنگ‌افروزی نیست.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تأکید کرد: انقلاب اسلامی با گشودن فضایی سرشار از امید و نشاط بین ملت‌ها و جوامع دیگر، پیام و منشوری نجات‌بخش فرا‌تر از جغرافیای ایران را فراروی ملت‌ها قرار داد و راه استکبارستیزی و حق‌طلبی و رسیدن به آزادی و استقلال را به ملت‌های اسلامی فلسطین، عراق و یمن آموخت.

وی تصریح کرد: تفکر و روح انقلاب اسلامی و افکار امام راحل و مقام معظم رهبری و استقامت ملت ایران در 37 سال گذشته توانسته به‌عنوان یک پیام امیدبخش و الهام‌دهنده از جغرافیای ایران خارج شود، تغییر و تحولات مبانی قدرت و سیاست و فرهنگ را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و مکتب مقاومت اسلامی را در منطقه ایجاد کند.

ملت‌های محور مقاومت به‌سمت غلبه و پیروزی بر دشمنان در حال حرکت‌اند

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی جنگ‌های منطقه‌ای و نیابتی توسط قدرت‌های فرامنطقه‌ای، اظهار داشت: در پنجاه سال گذشته آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای وابسته به آمریکا همانند رژیم آل‌سعود و ترکیه با اعزام ده‌ها هزار تروریست تکفیری جنگ نیابتی را راه‌اندازی کرده‌اند تا رژیم صهیونیستی آسوده‌خاطر و در امنیت به‌سر ببرد و تروریست‌ها زیرساخت کشورهای اسلامی را نابود و این کشورها را به کشورهایی سوخته و عقب‌افتاده تبدیل کنند، اما به شما نوید پیروزی می‌دهیم که ملت‌های محور مقاومت یعنی سوریه، لبنان، عراق و یمن به‌سمت غلبه و پیروزی بر دشمنان در حال حرکت هستند و به‌فضل الهی ائتلاف آمریکایی، صهیونیستی و عربی در حال شکست است.

اعزام نیروی آل‌سعود به سوریه مانور تبلیغاتی احمقانه است

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به اظهارات حاکمان آل‌سعود گفت: اینکه گفته شده رژیم آل‌سعود می‌خواهد به سوریه لشکر اعزام کند، یک مانور تبلیغاتی احمقانه است، اگر آنها می‌توانستند در یمن وارد می‌شدند.

ائتلاف ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان در حال پیروزی است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: ائتلاف ایران، روسیه، عراق، سوریه و حزب‌الله لبنان در حال پیروزی است و آمریکایی‌ها بدانند این قدرت انقلاب اسلامی است که تعیین‌کننده سرنوشت منطقه و به‌نفع مقاومت اسلامی منطقه است و به‌فضل الهی ایران قدرتمند‌ترین کشور منطق غرب آسیا شده است.

وی با بیان اینکه برخی سؤال می‌کنند که چرا ایران باید به عراق و سوریه کمک کند، گفت: اگر برای نابودی تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه کمک نکنیم آن‌ها در مرزهای شرقی و غربی ما حضور پیدا خواهند کرد و عقلانیت سیاسی و نظامی آن است که امنیت خودمان را در آن سوی مرز‌ها تأمین کنیم و به دفاع خودمان در مقابل تهدید رژیم صهیونیستی عمق ببخشیم.

هم‌اکنون جبهه عراق و سوریه و لبنان عمق دفاع استراتژیک ایران هستند

سرلشکر صفوی افزود: هم‌اکنون جبهه عراق و سوریه و لبنان عمق دفاع استراتژیک ایران هستند و راهبرد سیاسی نظامی ائتلاف ایران، روسیه، عراق و حزب‌الله لبنان در مقابل جنگ نیابتی در حال پیروزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیان تهدید‌ها و آسیب‌های پیش‌ِروی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: دشمنان بزرگ انقلاب اسلامی هم‌اکنون توطئه جدیدی را ساماندهی کرده‌اند که مقام معظم رهبری در سخنرانی 25 شهریور امسال آن را مطرح و تبیین کردند.

دشمنان به‌دنبال خسته‌کردن و نا‌امیدکردن نیروهای انقلابی و ارزشی هستند

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: وقتی دستگاه‌های سیاسی و مدیریتی یک کشور تحت تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن‌وقت همه تصمیم‌گیری‌ها در این کشور طبق خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد شد؛ دشمنان به‌دنبال خسته‌کردن و نا‌امیدکردن نیروهای انقلابی و ارزشی هستند و القای آن که اگر می‌خواهیم وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورمان خوب شود، باید تسلیم اهداف آنها شویم و اقتصاد سرمایه‌داری را بپذیریم.

آمریکا دشمن اول ملت ایران است/ برخی به‌دنبال معرفی‌کردن دشمن به‌عنوان دوست هستند

سرلشکر صفوی ایجاد اختلاف بین مسئولان و مردم را از برنامه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: آمریکا دشمن اول ملت ایران است و دست آمریکا به خون شهدای ملت ایران و ملت‌های عراق، سوریه و فلسطین آغشته است. برخی به‌دنبال معرفی‌کردن دشمن به‌عنوان دوست هستند و نا‌آگاهی از حیله‌ها و نقشه‌های استکبار علیه ملت ایران، از برنامه‌های دشمنان است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در خاتمه تأکید کرد: از بزرگ‌ترین آسیب‌های اجتماعی پیش‌ِروی انقلاب عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های خدادادی این کشور بزرگ برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

وی افزود: این مدیران لایق هستند که می‌توانند کسب و کار و تولید کشاورزی و صنعتی را در استان‌ها راه‌اندازی و از ازدیاد جمعیت بیکاران جلوگیری کنند، چراکه بیکاری منشأ بسیاری از فساد‌هاست.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی به کشورهای قدرتمند دنیا بود  جدید

حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی به کشورهای قدرتمند دنیا بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم اردبیل اظهار داشت: یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی به کشورهای قدرتمند دنیا بود که در مقابل تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های  استکبار جهانی ایستادند و این انقلاب به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقش ارزنده و قابل توجهی در پیروزی انقلاب داشت، تصریح کرد: امام راحل با مدیریت و رهبری شایسته خود در زمان انقلاب دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و این پیروزی ایران اسلامی دنیا را متحیر کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی دیگر از ویژگی‌های بارز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن این انقلاب دانست و گفت:‌ مردم ایران با ولایتمداری و بصیرت چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب در عرصه‌های حساس همیشه پیشگام بودند و این پیروزی بزرگ با مشارکت ملت ایران رقم خورد.

آل‌هاشم بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران 3 مرکز مهم مسجد، حوزه و دانشگاه نقش اساسی داشتند و این 3 مرکز همیشه در صحنه‌های حساس کشور پیشگام بوده و نقش ارزنده‌ای در صحنه‌های سرنوشت‌ساز کشور ایفا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود:‌ با وجود اینکه هنوز 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد ولی هنوز علل و عوامل اصلی پیروزی انقلاب در دنیا برای همگان مطرح نشده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از دشمنان و استکبار جهانی در صدد ترویج فرهنگ غرب در ایران هستند که مردم ایران در این زمینه همیشه هوشیار بوده و با بصیرت و ولایتمداری تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم بیان کرد: یکی ازویژگی‌های برجسته انقلاب اسلامی ایران فرهنگی بودن این انقلاب است و این به معنایی نبوده که مباحث سیاسی و اقتصادی نفی می‌شود بلکه مهم‌ترین ویژگی این انقلاب وجود معنویت و اخلاق و در واقع فرهنگی بودن آن است.

وی افزود: پیوند دین و سیاست در انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست که در این رابطه امام خمینی(ره) فرموده است دین از سیاست جداشدنی نیست و ما امروز پس از گذشت 37 سال انقلاب اسلامی ایران شاهد این موضوع هستیم که یک نظام دینی و اسلامی در کشور حاکم است.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را پس از پیروزی انقلاب می‌توانیم در دو بعد مادی و معنوی تعریف کنیم که از جمله دستاوردهای مادی این انقلاب اسلامی توسعه اقتصادی و فناوری و دست‌یابی به تکنولوژی‌های برتر است.

آل‌هاشم تصریح کرد: از دستاوردهای معنوی انقلاب جمهوری اسلامی ایران احیای دین مقدس اسلام در ایران بود که این کار با هدایت و رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و نیز پشتیبانی مردم و جوانان از ولی فقیه و رهبر خود به دست آمده است و امروز نیز شاهد این موضوع هستیم که انقلاب ایران در مسیر معنویت حرکت می‌کند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز پس از گذشت سالیان متوالی از پیروزی شکوهمند خود هیچ گونه وابستگی به غرب نداشته و با تکیه بر توان خود به کشوری قدرتمند تبدیل شده است که شاهد این موضوع هستیم انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورهای منطقه نیز صادر شده و کشورهای منطقه از انقلاب ایران الگو گرفته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح کشور به فکر راه‌های نفوذ افتاده‌اند و بعد از موفقیت ایران در برجام تلاش می‌کنند که با راه‌های مختلف نفوذ با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: بیش‌تر هجمه‌های نفوذ دشمنان در بعد فرهنگی رخ می‌دهد و باید بصیرت خودمان را افزایش دهیم و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی، وحدت و انسجام داریم.

وی تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن و حضور گسترده مردم دراین راهپیمایی نشان دهنده این است که مردم جمهوری اسلامی ایران همیشه از انقلاب خود دفاع می‌کنند و بار دیگر مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای اعتماد خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را به سراسر دنیا اثبات می‌کنند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

شمخانی: جمهوریخواهان پیام دادند جدید

علی شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان مذاکره تبادل زندانیان، رقبای جمهوری‌خواه دولت فعلی آمریکا که مدعی انسان‌دوستی و حقوق بشرند، به ما پیام دادند که این افراد را تا انتخابات ریاست جمهوری آزاد نکنید اما ما بر اساس اراده مستقل خود عمل کردیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر خود به استان یزد، صبح امروز (پنج‌شنبه) ضمن حضور در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که در نتیجه تبعیت مردم از امام خمینی(ره) حاصل شد، اظهار داشت: این انقلاب نه تنها برای سقوط رژیم مستبد پهلوی بلکه به‌منظور استقرار جمهوری اسلامی ایران بود و این نظام مبتنی بر مردم به الگویی قدرتمند در سطح ملت‌های جهان مبدل گردید.

شمخانی حماسه‌های حضور مردم در سال جاری از جمله در روز بزرگداشت روز قدس، عزاداری روزهای تاسوعا، عاشورا و  22 بهمن را نمادهایی از بیعت با انقلاب دانست و افزود: این مراسم گسترده با پشتوانه مردمی تا انتخابات نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: علی رغم دشمنی‌های فراوان و تلاش آنها برای مقابله با مسیر انقلاب اسلامی و بازگرداندن آن به مدار گذشته، ایران تبدیل به الگویی در منطقه و جهان شده و این انقلاب نیز تا زمان رسیدن به صاحب اصلی آن و مقصود نهایی که در آرمان‌های امام‌خمینی(ره) بیان گردیده استمرار خواهد داشت.

امیر دریابان شمخانی مسیرهای مقابله دشمنان با استقلال کشور را از درون با استحاله و از بیرون با مقابله سخت و نرم دانست و خاطر نشان کرد: مأیوس‌سازی مردم از پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظامی و مستهلک‌سازی توان سازندگی و پیش‌برندگی آن همچنان در دستور کار بدخواهان کشور قرار دارد.

علی شمخانی گفت: دشمنان هر چند توانستند مشکلاتی ایجاد کنند، اما جمهوری اسلامی ایران آب دیده‌تر گردید و همچنان استوار به عنوان ملجأ و مدافع مظلومان و امت اسلامی باقی است.

نماینده مقام معظم رهبری حضور نیروهای ارزشی و برخاسته از دل مردم در مسئولیت را دژی محکم دانست که موجب قدرت‌یابی در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و سیاسی بوده است.

وی افزود: در حوزه‌هایی مانند اقتصاد نیز بایستی بتوانیم همپای دیگر عرصه‌ها  قدرتمند باشیم تا در مقابل فشارها و تحریم‌ها محکم‌تر ایستادگی کنیم و موجب مأیوسی دشمنان شویم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با مقایسه شرایط ایران دیروز، ایران امروز و فردا با ارائه شاخص‌ها و مؤلفه های لیاقت و اقتدار به بیان جایگاه و نقش حکومت، مردم، دین، نقش‌آفرینی در منطقه و جهان و عرصه اقتصادی در این سه دوران پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه در ایران گذشته هیچ نوع انتخابات واقعی وجود نداشت و حکومت موروثی و مادام‌العمر بود گفت: جای خالی مردم در تعیین سرنوشت خود موجب فاصله مردم از حاکمیت و بی‌اعتمادی به رژیم سابق گردیده بود.

شمخانی افزود: در زمینه دین‌داری نیز رژیم گذشته با حمله مستمر به اعتقادات مردم و تضعیف ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی سعی در تاریخ‌سازی و جعل ارزش‌های نامأنوس برای جامعه داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح شرایط ایران گذشته در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی به ژاندارم و مهره شطرنج بودن رژیم گذشته برای تأمین منافع قدرت‌های بزرگ اشاره داشت و تصریح کرد: ساواک عامل تثبیت حکومت به جای مردم بود.

وی وضعیت اسفناک اقتصادی مردم و فقر و بی سوادی گسترده را نیز واقعیتی دیگر از ایران گذشته دانست که به‌دلیل فاصله گسترده طبقاتی و اشرافیت دربار و زمامداران و بی‌توجهی به معیشت مردم رخ داده بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ادامه به تشریح وضعیت ایران امروز پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین، باثبات‌ترین و مستقل‌ترین نظام در باور  مردم در داخل، ملت‌ها و کشورهای منطقه و سطح جهان است و این تصویر نیز تبلیغاتی و اهدایی منابع قدرت جهانی نیست، بلکه ناشی از اتصال به پشتوانه مردمی است.

وی انتخابات پیش رو در اسفند ماه را در زمره مردمی‌ترین انواع انتخابات دانست و تصریح کرد: هم انتخابات خبرگان که پشتوانه نهاد رهبری  با واسطه رأی مردم است و هم انتخاب نمایندگان مجلسی که در رأس امور است حائز اهمیت هستند و با مشارکت مردم در سلامت، امنیت، مشارکت در عین رقابت برگزار خواهد شد.

رئیس سابق مرکز راهبردی دفاعی نیروهای مسلح، دین و پایبندی به آموزه‌های الهی را وجه ممیزه ایران دانست و آن را عامل قدرت نرم و نفوذ معنوی جهانی کشور توصیف کرد.

شمخانی همچنین ایران را  قدرت منطقه‌ای با ثبات در  محیط پیرامونی پرآشوب عنوان کرد و افزود: امروز بدون نظر و نقش ایران معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی قابل حل نیست و در زمینه مقابله با تروریسم ایفاگر نقشی کلیدی و محوری است.

دریابان شمخانی خاطرنشان ساخت: هرچند تلاش‌های فراوانی توسط دشمنان صورت گرفت تا این ثبات از بین برود، ولی به‌دلیل پیوستگی مردم این امر محقق نشده و نخواهد شد.

وی با مقایسه اقتدار کشور در دوره جمهوری اسلامی با جایگاه ذلت‌بار حکومت پهلوی که به قانون کاپیتولاسیون تن داده بود تاکید کرد: در موضوع مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا نشان دادیم که تحت تأثیر هیچ نوع فشار یا جریان‌سازی داخلی و خارجی قرار نمی‌گیریم و با جاسوسان و نفوذی‌ها به شدت مقابله خواهیم کرد.

وزیر پیشین دفاع کشورمان گفت: این اقدام ایران ناشی از رویکرد انسان‌دوستانه و درخواست‌های خانواده‌های آنان و مبتنی بر تأمین منافع کشور و آزادی هم‌میهنانمان در آمریکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان گفتگو برای تبادل زندانیان، رقبای جمهوری‌خواه دولت فعلی آمریکا که مدعی انسان‌دوستی و حقوق بشر هستند به ما پیام دادند که این افراد را آزاد نکنید و این روند را تا آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تأخیر بیندازید، اما ما بر اساس اراده مستقل خود روند را به پیش بردیم.

سخنران مراسم 22 بهمن یزد عرصه اقتصادی را حوزه مغفول نیروهای انقلابی عنوان کرد و گفت: ضمن اینکه تحریم‌ها و تخریب‌های فیزیکی ناشی از جنگ مشکلاتی را ایجاد کردند، اما توفیقات فراوانی نیز در موضوعاتی مانند سد سازی، صنعت هسته‌ای، نانو فناوری، دستیابی به فناوری‌های فضایی و خودکفایی در بسیاری زمینه‌ها را به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت‌های مردمی داشته‌ایم.

وی نقش دانشجویان و جوانان را در عرصه فناوری و اقتصادی مهم دانست و افزود: کثرت دانشجویان در مقایسه با قبل از انقلاب، محو بی‌سوادی و تولید 90درصدی محصولات کشاورزی که قبل از انقلاب وارد می‌شد در زمره دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در بخش سوم سخنرانی خود به تشریح مسیر راه ایران فردا پرداخت و با تشریح اولویت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تاکید کرد: از فرصت رفع تحریم‌ها باید به‌خوبی استفاده شود تا زیرساخت‌های لازم برای عبور از وضعیت فعلی فراهم شود و در این راستای بایستی از دولت برای حل این چالش‌ها حمایت به عمل آورد.

وی ایران فردا را کشوری توسعه‌یافته در طراز اول منطقه بر اساس سند چشم‌انداز توصیف کرد و اذعان داشت: با وحدت و انسجام و جهت‌دهی تلاش‌ها در مسیر اقتصاد مقاومتی این شرایط به سهولت قابل تحقق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تقدیر از حضور مردم در این مراسم پرشکوه، مردم یزد را الگویی پیشتاز در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان داشت: این فرهنگ اقتصادی و روحیه مؤمنانه و دینی بایستی در سراسر کشور نیز پیاده‌سازی شود.

نماینده مقام معظم رهبری با برشماری فرصت‌هایی که شرایط جهانی، منطقه‌ای و پیرامونی و روندهای جهانی در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، ایران فردا را ایران امید، توسعه، مقتدر و حلال مشکلات معیشتی و اقتصاد مقاومتی دانست.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

حجت‌الاسلام سعیدی: مجلس خبرگانی تشکیل شود که در برابر جدید

حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: ما نیاز به مجلس خبرگانی قوی داریم که با شناسایی جریان واپس‌گرا و غرب‌گرا، با آمریکا مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن این شهرستان، با اشاره به انتخابات 7 اسفندماه اظهار داشت: در چارچوب اصول مسائل هسته‌ای را دنبال می‌کنیم اما باید محکم در برابر زیاده‌خواهی آمریکا بیاستیم و اگر این را می‌خواهیم نیازمند مجلسی انقلابی هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم انقلاب پایدار بماند، مجلسی قوی نیاز داریم و اگر دولت می‌خواهد برجام را با قدرت به انجام برساند، مجلس قوی می‌خواهد که به دولت کمک کند تا آمریکا نتواند نیرنگ کرده و برجام را نقض کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی همان‌گونه که تا امروز پایدار و استوار است، در تداوم آن نیز پایدار باقی بماند، نیازمند الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سعیدی گفت: در دوره‌های گذشته ملت‌ها و امت‌هایی درخشیده و به قدرت رسیدند اما پس از مدتی زمینه نزول و افول آن‌ها فراهم و انقلاب آنان ضایع شد و تنها اسمی از آن‌ها در تاریخ ماند، این درحالی است که انقلاب اسلامی ایران پس از 37 سال از گذشت آن و با وجود هزاران توطئه و دسیسه، همه خطرات را از سر خود رفع کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اگر ملتی یادش برود برای چه انقلاب کرده الزامات بقای انقلاب را فراموش کرده است. در انقلاب شوروی نیز سقوط آن در زمانی بود که مردم الزامات و شعارهای انقلابی را فراموش کردند.

وی با اشاره به دلایل سقوط شوروی گفت: مردم شوروی‌‌ همان مردمی بودند که مرگ بر نظام سرمایه‌داری می‌گفتند، پس از استالین و لنین، خروشچف بر سر کار آمد و اعلام کرد با آمریکا به توازن قوا رسیده‌اند و قصد مذاکره با آمریکا را دارند و به تئوری همزیستی مسالمت‌آمیز با آمریکا رسید.

سعیدی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه باید جریانات غرب‌گرا را از موضوعات هسته‌ای جدا کنیم، اظهار داشت: جریان غرب‌گرا که از زمان بازرگان و میرحسین موسوی فعال شدند، در فتنه 88 دورهم جمع شدند تا غرب‌گرایی را زنده کنند. کسانی که در برابر آن ایستادند، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آمریکا به‌دنبال این است که با چهار راهبرد، تهدید نظامی، نیمه‌سخت و آشوب، تحریم و تعامل، انقلاب را از بین ببرد. در تعامل هدف این نیست که موضوع هسته‌ای را حل کند بلکه آمریکا به‌دنبال زیاده‌خواهی است، امروز قدرت ما به علت ایستادگی در برابر آمریکا است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فراموش‌کردن اهداف انقلاب، گره‌زدن قدرت و منافع ملی به منافع غرب، احساس عدم کارآیی در برابر دشمن و عدم توجه به صحنه‌های رقابت و صف‌بندی‌ها سبب می‌شود تا از الزامات انقلاب دور شویم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

احتمال امضای قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از روسیه جدید

جنگنده سوخو 30

در جریان سفر وزیر دفاع به روسیه در هفته آتی احتمالاً قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از این کشور به امضای طرفین می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده راهی مسکو می‌شود تا در خصوص روابط دوجانبه و خرید تجهیزات دفاعی از این کشور با مسئولان عالی روس، مذاکره و گفت‌و‌گو کند.

یکی از مهمترین موضوعات در روابط ایران و روسیه که وزیر دفاع اخیراً آن را علنی کرد، موضوع خرید جنگنده سوخو30 از کشور روسیه است. سردار دهقان در این باره گفته بود: امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده‌ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخوی روسی بود که آن را مطرح کردیم و علاقمندیم در ساخت و تولید اقلام مورد نیاز شراکت و همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع  همچنین تأکید کرده بود: "در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از روسیه هستیم".

حالا چند روز پس از این سخنان مهم وزیر دفاع، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است: ممکن است در جریان بازدید حسین دهقان وزیر دفاع ایران از مسکو در روزهای 15 و 16 فوریه [26 و 27 بهمن ماه]، قرارداد تحویل هواپیماهای جنگنده سوخو30 به تهران را امضا کند.

وزیر دفاع قرار است که در این سفر با ولادیمیر کوژین دستیار رئیس جمهور، دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار کند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سردار سلامی: موشک‌هایمان آماده است جدید

سردار سلامی

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران تأکید کرد: پهپادها، رادارها، ماهواره‌ها و همه موشک‌ها در برابر دشمنان آماده است تا منافع آنها را در صورت ارتکاب اشتباه به آتش بکشد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار حسین سلامی در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن تبریز، با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، عزت، اقتدار و حاکمیت ارزش‌های الهی و بازیابی اقتدار اسلام میسر شد، اظهار داشت: همراهی مردم در این چندین سال نه‌تنها کاهش نیافت، بلکه روز به روز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حضور در جمع مردم آذربایجان، یک فضیلت و شرف است، افزود: تبریز نگین درخشان و پرچم‌دار انقلاب اسلامی است که همواره آفرینش‌گر حرکت‌های بزرگی مانند 29 بهمن 56 است که رژیم را غافلگیر کرد و با دادن انرژی به مردم، به همه شهرهای کشور تسرّی بخشید.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، نمونه دیگر پیشتازی تبریز در عرصه‌های انقلاب را، حضور گسترده در 8 دی 88 عنوان کرد و گفت: تبریز همیشه پیشگام وفاداری، حضور و دفاع از ولایت فقیه بود و همواره مهد پرورش عالمان بزرگ، ادیبان و شهدای بزرگی است که شجاعت و شرافت، ویژگی برجسته این مردم است.

وی با اعلام اینکه روح وفاداری، ایستادگی، ثبات قدم و همراهی با ولایت جزو سرشت ذاتی این سرزمین است، تصریح کرد: امروز تبریز موجب روسفیدی و آبروی ملت ایران شد و با حضور بی‌انتها، غیرت و اقتدار را به نمایش گذاشت.

سردار سلامی در ادامه، با تأکید بر اینکه مردم ارکان قدرت ایران هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با خیزش مردمی و هدایت‌های امام خمینی(ره) یک امپراتوری بزرگی را شکست داد که سیاست‌های خصمانه آمریکا را در کشور و منطقه اجرا می‌کرد.

وی با ابراز اینکه ایرانِ شاه، کنار عربستان، ستون‌های سیاست آمریکا برای دفاع از منافع آنان بود، ابراز داشت: ایران جزئی از جغرافیای سیاسی و سرزمینی بریتانیا و آمریکا بود که با انقلاب مردم، همه نقشه‌های دشمن، نقش بر آب شد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه همه سیاست‌های دشمن در رژیم پهلوی، مبتنی بر محو فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی بود تا ذائقه مردم از روی آوردن به اسلام را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: دشمن، ایران را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی تحت تسلط خود قرار داده بود و به‌عنوان نایب آمریکا در برابر نفوذ شوروی تلقی می‌شد.

سلامی، با تأکید بر اینکه همه ملت‌های مسلمان در دوران سیاه و گورستانی از جهالت مدرن به سر می‌بردند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، روح آزادی، آزادگی، عدالت‌خواهی و اسلام را احیا کرد و بیعت مجددی با اسلام بست.

وی اقدامات امام راحل را حرکتی نبوی دانست و گفت: مانند نزول نخستین سوره بر پیامبر(ص) که خورشید اسلام بر جهانیان شروع به تابیدن کرد، با انقلاب امام نیز خورشید تابناک اسلام از افق ایران شروع به تابیدن در کل دنیا در عصر حاضر کرد.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با تأکید بر اینکه مردم به‌رهبری خمینی کبیر در برابر غارت معنوی و مادی این کشور و ملت ایستاد، افزود: رؤیای تسلط کامل غرب بر شئون اسلام، با پیروزی انقلاب باطل شد و مسلمانان جان تازه‌ای گرفتند.

سردار سلامی، با اشاره به اینکه ایران و اسلام هویت ملی و دینی خود را بازیافت، خاطرنشان کرد: غرب با پیروزی انقلاب اسلامی، فهمید که اسلام در مرزهای ایران متوقف نمی‌شود و برای همه مسلمانان جهان صادر می‌شود، لذا ظهور تمدن جدید در بخش مهمی از جهان، با پیام انقلاب سبب شد تا از شرق و غرب علیه ایران بسیج شوند تا در یک واکنش جهانی سازمان یافته، ایران را شکست دهند.

وی افزود: در اولین اقدام، تلاش‌های تجزیه‌طلبانه آغاز شد، اما هواداران انقلاب، این فتنه را در نطفه خفه کردند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه دشمن در ادامه فتنه‌گری‌ها، یک جنگ 8ساله به این ملت تحمیل کرد، اظهار داشت: تصور جهانی این بود که ایران نمی‌تواند در برابر هجوم خارجی ایستادگی کند، اما، «امام امت»، «امت امام» و «اسلام امت و امام» سد نفوذ ناپذیری در برابر فشار دنیا ایجاد کرد و به پیروزی رسید.

سردار سلامی با ابراز اینکه تمامی دنیا با ترس از نفوذ معنوی ایران و تبدیل شدن به الگوی سایر کشورهای جهان، یک ارتش بزرگ جهانی در برابر ایران ساختند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با تمام سلاح‌های دنیا درگیر شدند، ایستادگی و رشادت به خرج دادند تا از آرمان‌های امام و انقلاب دفاع کنند.

وی با اعلام اینکه ایران جنگ تحمیلی را با وجود تحمیل اراده دشمنان بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک خود پایان داد، تأکید کرد: استقلال ایران با این دفاع تثبیت شد و این مقاومت و جهاد در برابر قدرت‌های بزرگ جهان برای ما قدرت‌سازی کرد، ضمن اینکه از آرمان‌ها، حیثیت، کرامت و منزلت ایران و اسلام نیز دفاع کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با اشاره به آیه «اَلْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُواْ مِن دِینِکُمْ فَلاَتَخْشَوْهُمْ»، افزود: دشمنان از جنگ و اشغال نظامی ایران، ناامید شدند و به تحریم‌های اقتصادی روی آوردند که هر قدرت بزرگ، حتی خود آمریکا را می‌تواند در هم شکسته و فرو بپاشد.

سردار سلامی با تأکید بر "به‌برکت هوشیاری، هوشمندی، مقاومت و نفوذ کلام رهبری، در برابر تحریم مخرب جهانی ایستادیم"، اضافه کرد: از دیوار بزرگ تحریم عبور کردیم و قدرت دشمن را به‌سخره گرفتیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محاصره اقتصادی و فشار سیاسی و تهدید نظامی به راه پیشرفت خود به‌سوی قله‌ها ادامه داد و متوقف نشد، تصریح کرد: با این ایستادگی، تفکر انقلاب اسلامی ایران به تمام دنیا نفوذ کرد، ضمن اینکه با مقاومت و تداوم راه خود، توانایی دسترسی انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به‌عنوان موفقیت بزرگ علمی ــ سیاسی ایران، به دنیا نشان دادیم.

سلامی ادامه داد: به‌دلیل ظهور یک قدرت علمی در ایران، دشمن برای توقف این روند، دانشمندان جوان ما را در خیابان‌ها ترور کرد، ولی این اقدام آنان سبب شد تا دانشمندان زیادی در این مسیر تکثیر شود و به رشد علمی ایران کمک کند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با یادآوری "توانستیم به فضا و آسمان نفوذ کنیم"، اظهار داشت: ماهواره‌های ساخته شده توسط جوانان ما پیام توفیقات علمی ایران را از آسمان، به کل جهان مخابره کرد.

وی با ابراز "بعد از انقلاب، با خودکفایی و استفاده از نیروی جوانان خود، توانستیم مدرن‌ترین تأسیسات صنعتی را در نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها بسازیم و با سازندگی کشور، همه جا را آباد کنیم"، افزود: این خلاف قوانین دنیا است که با وجود محاصره نظامی و اقتصادی، با حفظ عزت، این‌همه پیشرفت در کشور محقق شود.

سردار سلامی تصریح کرد: ایران توانست، علاوه بر مقاومت، پیشرفت کند و از آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود محافظت کند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، به توفیقات بین‌المللی ایران انقلابی اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب هرجا اسرائیل به عرب‌ها حمله می‌کرد، اعراب و مسلمانان شکست می‌خوردند، اما بعد از انقلاب اسلامی، 4 شکست بزرگ توسط پیروان انقلاب اسلامی به اسرائیل تحمیل شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی با حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مردمی حزب‌الله، در جنگ‌های 33روزه، 53روزه، 22روزه و 11روزه اسرائیل را شکست داد که همه این‌ها نشانه‌های قدرت انقلاب مردمی ایران اسلامی است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با تأکید بر "در سوریه نیز مقابل نفوذ سیاست‌های غرب ایستادیم" اضافه کرد: اکنون تحولات سوریه تحت ذائقه و اراده انقلاب اسلامی قرار دارد و هیچ میز مذاکره‌ای نیست که ایران قدرت تعیین کننده نباشد.

سردار سلامی افزود: در جریان مذاکرات 1+5، ایران در برابر جهان ایستاد و اکنون نیز در مذاکرات سوریه تعیین کننده هستیم.

وی درباره اقدامات ایران برای قدرت‌بخشی به محور مقاومت در منطقه ابراز داشت: در سوریه، عراق و یمن قدرت بزرگ مردمی نیرومند، متکی بر گفتمان انقلاب اسلامی سبب شد تا خود مردم این کشورها از میهن اسلامی خود در برابر استکبار دفاع کنند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با تأکید بر "در انقلاب اسلامی قدرت سازی و ظرفیت سازی کردیم"، اظهار داشت: ایران، امروز از هر زمان دیگری قدرتمندتر است چراکه پهپادها، رادارها، ماهواره‌ها و همه موشک‌ها در برابر دشمن آماده است تا منافع دشمنان را در صورت ارتکاب اشتباه به آتش بکشد.

سلامی با تبیین نقش مقام معظم رهبری در اداره تحولات منطقه و جهان گفت: رهبر این ملت بزرگ، ایستاده، مقاوم، حکیم و صبور، جهان را رصد و جهان اسلام را هدایت می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، با بیان "دشمنان قصد دارند ذهنیت جوانان ما را نسبت به گذشته? باشکوه ایران اسلامی و انقلاب، منحرف کنند"، ابراز داشت: سال‌ها تهاجمات فرهنگی و نظامی تأثیری جز افزایش شور و شوق مردم نسبت به انقلاب نداشته و همین مردم، اکنون بیرق مبارزه با بدخواهان اسلام را در جهان به اهتزاز در آورده‌اند.

سردار سلامی، تصریح کرد: اکنون ایران به یک قدرت منطقه‌ای با گستره تأثیر جهانی و تراز بین المللی تبدیل شده و همه قدرت‌های جهانی مجبورند به ایران احترام بگزارند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تفنگداران دستگیر شده، مسلح‌تر و تعدادشان بیشتر از ایرانی‌ها بود، گفت: این دستگیری آمریکایی‌ها، نماد مواجهه با گزینه‌های روی میز آمریکا بود که در همه صحنه‌های دیگر نیز شرایط به همین صورت است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ارزیابی مهم ترین فرصت ها و تهدیدهای انتخابات 7 اسفند  جدید

صندوق رای

بایستی مواظب غربزده ها و نفوذی ها در تبلیغات انتخاباتی باشیم و به فرموده حضرت امام خمینی -رحمت الله علیه- نگذاریم این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این نوشتار به پنج محور مهم درباره انتخابات 7 اسفند پرداخته ایم. موضوع اول چرایی طرح مشارکت حداکثری از سوی رهبر معظم انقلاب است. موضوع دوم به نقش انتخابات در افزایش اقتدار جمهوری اسلامی  ایران می پردازد و در بخش سوم به چالش های داخلی و امنیتی فراروی انتخابات اشاره کرده ایم. در محور بعد به واکاوی راهبردهای فتنه گران در انتخابات پرداخته ایم و در آخرین بخش هم اشاره ای به لزوم تغییر در برخی  رفتارهای انتخاباتی داشته ایم.

الف.    منطق مردم سالاری دینی و مشارکت حداکثری

با فرارسیدن فصل انتخابات، اظهارنظرات گوناگونی درباره حضور مردم در پای صندوق های رأی شنیده می شود و کارشناسان مختلف هر یک از منظری به این مقوله می پردازند. در این بین بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از جایگاه راهبردی در انتخابات برخوردار است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

مروری بر رهنمودهای چندین دهه ایشان، این حقیقت را آشکار می کند که معظم له بحث انتخابات را با تأکید بر دکترین «مشارکت حداکثری» آغاز می کنند و تاکنون انتخاباتی نبوده که ایشان افکار عمومی ملت ایران را به این مهم توجه نداده یا اظهاراتی مخالف این جهت گیری اساسی حکومت اسلامی ایراد کرده باشند.

رهبر فرزانه انقلاب در آخرین بیانات شان در جمع مردم قم باز هم بر این مهم تأکید ورزیدند و با صراحت فرمودند: «ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد، اما انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی  است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیت کامل باقی بماند که خب بحمدالله امروز هست، این موجب می شود که ملت ایران در چشم ملت های دیگر آبرو پیدا کند و اعتبارش بالا برود؛ در چشم دشمنانش ابهت پیدا کند ملت ایران؛ انتخابات این است. بنابراین اصل انتخابات حضور مردم در پای  صندوق های رأی و رأی دادن آن ها است. همه باید شرکت کنند؛ شرکت در انتخابات آبروی نظام جمهوری  اسلامی است، آبروی اسلام است، آبروی ملّت ایران است، آبروی کشور است. این مسأله اوّل است.»

برای فهم و درک چنین تعابیری باید به ماهیت حکومت اسلامی از منظر معظم له توجه کرد. حقیقت آن است که نظام های سیاسی، ماهیت های مختلفی دارند و مبتنی بر اصول و مقوم هایی شکل گرفته اند. این مقوم ها به مثابه ریشه هایی هستند که به شاخ و برگ های نظام سیاسی حیات و جهت می دهند؛ لذا برای فهم تفاوت ها باید جست وجو را از ریشه ها آغاز کرد.

اساس و ماهیت نظام جمهوری اسلامی به منزله الگویی برای حکومت ورزی را می توان نظام مردم سالاری دینی  دانست. در این الگو ریشه حقوق و منشأ شکل گیری، اعمال قدرت و توزیع قدرت اسلام است. در این نگاه اسلام برای حاکمیت دو رکن و پایه لحاظ کرده است که حاکم اسلامی و مسؤولان نظام اسلامی باید به آن مزین باشند: «رکن اول، آمیخته و آراسته بودن با ملاک ها و صفاتی است که برای حاکم اسلامی معین شده، مانند دانش، تقوا، توانایی، تعهد و... و رکن دوم، قبول و پذیرش مردم است.»

و از اینجاست که رضایت مردم به پایه ای برای مشروعیت بخشی به حاکمیت لحاظ می شود. این اعتبار رأی ملت، خاستگاه الهی دارد و همچون دموکراسی های غربی نیست که مبتنی  بر حقوق طبیعی و قرارداد اجتماعی شکل گرفته باشد. به تعبیر رهبری حکیم، وقتی پرسیده شود: «ای کسی که مسلمانی، چرا رأی مردم معتبر است؟ می گوید چون مسلمانم؛ چون به اسلام اعتقاد دارم و چون در منطق اسلام، رأی مردم بر اساس کرامت انسان پیش خدای متعال معتبر است.»

با این نگاه است که رأی مردم حق الناس تلقی شده و وظیفه حاکمیت را صیانت از آن حق قلمداد می کند و با این منطق است که حضور حداکثری همه مردم به منزله یک حق شرعی دیده می شود که نه تنها حکومت به هیچ بهانه ای  نمی تواند آن را سلب کند، بلکه موظف است زمینه ها و مقدمات این مشارکت حداکثری را فراهم آورده و موانع را برطرف کند. حتی بیش از این موظف است تا با همه ابزارهای در اختیار خود برای به میدان آمدن توده های  مردم که به واقع صاحبان اصلی این انقلاب و نظام سیاسی هستند، برنامه ریزی کند.

لذا فارغ از این که افزایش مشارکت سیاسی دستاوردهای فراوانی برای نظام اسلامی، ازجمله امنیت، مشروعیت، اعتبار بین المللی، کارآمدی و... خواهد داشت، نفس حضور و مشارکت مردم، خود اصالت داشته و اساس و ماهیت نظام اسلامی را تشکیل می دهد و همه تأثیرگذاران و بازیگران عرصه انتخابات باید ضمن فهم این حقیقت، برای تحقق آن بکوشند.

ب.    صندوق رأی و اعتبار و اقتدار جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری بر پایه رأی مردم (همه پرسی فروردین 1358) بنا نهاده شد. در هیچ انقلابی چنین چیزی مشاهده نمی شود که رأی ملت در تعیین شکل نظام و قانون اساسی آن با این فاصله کم و سرعت زیاد منشأ اثر باشد. نهادهای جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس قانون اساسی از طریق صندوق آرا شکل گرفتند. در طول چند دهه پس از انقلاب اسلامی نیز تعیین کنندگی صندوق رأی در اداره کشور بر اساس اصل ششم قانون اساسی با همه مشکلات و سختی ها، فراز و نشیب ها در طول دوران جنگ و دوران تحریم ها ادامه یافت.

بنابراین تداوم جمهوریت، اسلامیت و تعیین کنندگی صندوق آرا شاید اهمیتی کمتر از تعیین کنندگی صندوق رأی در شکل گیری نظام نداشته باشد؛ لذا می توان گفت صندوق آرا در جمهوری اسلامی ایران منشأ تولید قدرت، تعیین و چرخش نخبگان است؛ صندوق رأی جایی است که دیدگاه ها و نظرات مختلف از طریق آن بازتاب پیدا می کند و در قالب کرسی مجلس شورای اسلامی، صندلی ریاست جمهوری، کرسی مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا متجلی می شود.

اگر کارکردهای صندوق آرا همواره به رسمیت شناخته شود و البته اقتضائات صندوق رأی پیش از نقش آفرینی  صندوق در حین رأی گیری و پس از آن رعایت شود، همواره می تواند تأمین کننده امنیت، مردم سالاری و بنیان مردمی نظام باشد، ما نباید به صندوق رأی و رأی مردم بی اعتماد باشیم. رأی و خواست مردم اساسی ترین مبنای تشکیل نظام است، همان طور که رهبر معظم انقلاب در سال 1364 فرمودند که ما در نظام اسلامی حکومت زور نداریم، در واقع رأی ملت است که تعیین کننده است. رأی ملت به تعبیر حضرت امام(ره) میزان است، مردم هستند که صاحب نظام هستند و همه مسؤولان باید خود را وامدار ملت بدانند.

بنابراین صندوق رأی به مثابه جایگاهی که صداهای مختلف وزن خود را در آن پیدا می کنند و دیدگاه های مختلف با اتکا به رأی ملت میزان قدرت خود را در نظام سیاسی می شناسند، باید به رسمیت شناخته شود.

وقتی که این سازوکار به رسمیت شناخته شود، به جای مناقشات و منازعات خیابانی و رسانه ای باید این موضوع را مدنظر داشت که صندوق رأی می تواند تضمین کننده سلامت، امنیت، اعتبار و جایگاه جهانی نظام باشد.

ما در جهانی زندگی می کنیم که بسیاری از کشورهای پیشرو از جهات مختلف پذیرفته اند که صندوق رأی مبنای تعیین قدرت، تقابل قدرت، چرخش نخبگان، حل وفصل مشکلات، دعاوی و چه بسا خواسته های متداول مردم است. بنابراین اعتماد به صندوق آرا تا حد زیادی می تواند پویایی نظام را تأمین کند و جلوی مناقشات و معارضات را بگیرد.

اگر بپذیریم قانون اساسی بر اساس اصل ششم پشتوانه مهمی برای تعیین کنندگی صندوق آرا است و بپذیریم که جامعه ما جامعه ای است که حتماً معارضان و دشمنانی دارد، با توجه به تهدیدات و خطراتی که همیشه متوجه کشور ماست، به هیچ وجه نباید نقش مردم، نقش رأی مردم و میزان بودن رأی مردم مورد خدشه قرار بگیرد.

ج.    چالش های سیاسی و امنیتی انتخابات آینده در بعد داخلی

برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و پنجم خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال با توجه به شرایط داخلی و اتفاقات منطقه ای و دشمنی قدرت های غربی با نظام اسلامی خالی از چالش های سیاسی و امنیتی برای کشور نمی باشد که اگر هوشیاری و بصیرت مردم و مسؤولین و نامزدهای انتخابات چاشنی کار نباشد، ممکن است که این چالش های سیاسی و امنیتی بر روی هم مضاعف شده و برای کشور و نظام مشکل ایجاد کند.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات برای مردم و کشور ما یک نعمت و یک فرصت می باشد. برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم، نظام و انقلاب را بیمه می کند ولی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و فریب خوردگان و غافلان و ایادی نفوذی آن ها در داخل، تمام تلاش خود را برای به چالش کشیدن این انتخابات و تبدیل این فرصت به تهدید مثل تمام انتخابات قبلی به کار خواهند بست. این چالش ها در دو قسمت داخلی و خارجی و هر کدام در دو بخش سیاسی و امنیتی قابل بحث و بررسی می باشد که در این قسمت بخش داخلی این چالش ها را بررسی  می کنیم.

1- چالش های سیاسی

1-1- چالش رقابت انتخاباتی

فضای رقابتی در بین جریانات سیاسی فعال در کشور و نامزدهای انتخاباتی از یک طرف و طرفداران آن ها از سوی دیگر، زمینه مساعدی را برای نفوذ دشمن در ابعاد مختلف سیاسی در جامعه فراهم می نماید. فضایی که دشمن از آن در میان کشورهای دیگر هم به نفع خود استفاده نموده و توانسته کشورهای میزبان را با چالش هایی مواجه نموده و به موفقیت هایی هم دست یابد. هم چنان که در کشور ما نیز در سال 88 تلاش نمود تا از این طریق نظام ما را دچار مشکل کرده و انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کند که هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم، آن ها را در اجرای کامل برنامه هایشان ناکام گذاشت.

1-2-ایجاد فضای دو قطبی در جامعه

ازجمله موارد چالش برانگیز در بعد سیاسی، ایجاد فضای دو قطبی در جامعه می باشد که دشمن تلاش می کند از طریق فضای رقابتی انتخاباتی، جامعه را به دو بخش موافق و مخالف، انقلابی و غیرانقلابی و حاکمان و مردم تقسیم نماید و چنین وانمود کند که بین مردم و مسؤولین، بین نظام و مردم، بین مسؤولین اجرایی کشور، بین مراجع دینی و مردم و یا بین مراجع دینی و مسؤولین اجرایی کشور اختلاف وجود دارد تا به نوعی مردم را از نظام و انقلاب و مسؤولین انقلابی کشور دلسرد نماید و نظام را از پشتوانه و حمایت مردمی خالی کند و نقشه های شوم خود را در مقابله با نظام جمهوری اسلامی اجرا نماید.

1-3-سوء استفاده از اجرای برجام در ایجاد اختلاف در جامعه

با توجه به اجرای برجام و اختلاف نظر در میان برخی از مسؤولین و مردم در خصوص فرجام آن و با توجه به نظریه هزینه فایده، این امکان وجود دارد که دشمن از این امر هم در جهت تقویت دو قطبی سازی در جامعه و ایجاد شکاف در وحدت و انسجام و یکپارچگی استفاده نماید. موضوعی که با توجه به برگزاری انتخابات در کشور و فضای رقابتی  آن می تواند به عنوان تقویت کننده شکاف ها در جامعه عمل نماید.

1-4-ایجاد دشمنی و خصومت بین احزاب و جریانات سیاسی

تقسیم جریانات سیاسی فعال در انتخابات از سوی دشمن به جریانات سیاسی انقلابی و غیرانقلابی، اسلامی و غربی  و یا متمایل به غرب می تواند هم باعث جذب برخی جریانات سیاسی منتقد به سوی غرب شده و به دنباله آن موجب تبدیل رقابت بین احزاب و جریانات سیاسی به دشمنی و خصومت گردد. هم چنین ممکن است دشمن در میان این جریانات سیاسی نفوذ کرده و در مسیر حرکت قانونی و مطابق با منافع ملی و داخلی خلل ایجاد نموده و موجبات دودستگی و اختلاف و شکاف در وحدت و انسجام را ایجاد نماید.

1-5-نفوذ در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر

با توجه به ناامیدی دشمن در پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته و شکست نقشه ها و تاکتیک های دشمن در این زمینه، امروزه با تغییرات تاکتیکی در برنامه ها، تلاش در اجرای پروژه نفوذ در مسؤولیت ها، سازمان ها و نهادها و ارکان های تصمیم ساز و تصمیم گیر دنبال می شود. بنا به تجربیات گذشته نظام، بهترین فرصت برای این امر ورود به انتخابات یا رسوخ دادن عوامل دست نشانده و یا ایجاد فضای حاشیه ای در حوزه های  مختلف اعم از احراز صلاحیت ها، تبلیغات انتخاباتی، نتایج انتخابات و... می باشد. بنابراین اگر مسؤولین امر و دست اندرکاران برگزاری انتخابات ازجمله شورای محترم نگهبان مخصوصاً در مقوله تأیید صلاحیت نامزدها دقت لازم را مبذول ننمایند، چه بسا دشمن بتواند در سایه غفلت ما، در مراکز حساس و تصمیم ساز کشور نفوذ کرده و نقشه های خود را پیاده نماید.

1-6-ایجاد بدبینی نسبت به عملکرد نهادهای قانونی

ازجمله موارد و موضوعات چالش ساز که دشمن هم با توجه به فضای رسانه ای که در اختیار دارد و این روزها در حال پیاده کردن نقشه های خود در این مورد می باشد؛ تلاش در جهت ایجاد شبهه در کار یک نهاد قانونی و رسمی دخیل در انتخابات آینده در میان مردم می باشد. طبق قانون اساسی کشور، شورای محترم نگهبان وظیفه نظارت بر تمام مراحل انتخابات و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را برعهده دارد. این روزها که نتایج تأیید صلاحیت نامزدها از سوی  هیأت های نظارت استانی شورای نگهبان با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی اعلام شده است و در آن عده زیادی  رد  صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده اند؛ بعضی ها در داخل کشور و دشمنان نظام در خارج، بدون ذکر علت آن امر، سعی در به زیر سؤال بردن کار یک نهاد رسمی و قانونی می کنند. با توجه به نهضت ثبت نام که از سوی  برخی جریانات در موقع ثبت نام به راه افتاد که علت آن هم فشار آوردن به شورای نگهبان در تأیید نامزدهای  انتخاباتی فاقد شرایط بود، می شد پیش بینی کرد که عده زیادی از این ثبت نام کنندگان با عدم احراز صلاحیت مواجه شوند، هر چند که نظر نهایی شورای نگهبان هنوز اعلام نشده است و احتمال افزایش تأیید صلاحیت ها با توجه به شواهد و قرائن وجود دارد ولی دشمن در فضای رسانه ای سعی می کند از این موضوع در جهت ایجاد شکاف در بین مسؤولین و یا بین مردم و نظام استفاده کرده و سعی می کنند که مردم را از صندوق رأی دور نمایند. موضوعی که بصیرت سیاسی مردم ایران در طول تاریخ نقشه های آن ها را نقش بر آب کرده است.

1-7-چالش تنوع قومیتی

تنوع قومیتی در ایران از موضوعاتی است که می تواند به عنوان فرصت برای کشور به حساب بیاید. ولی دشمن در طول تاریخ تلاش کرده است تا آن را تبدیل به چالش و تهدید علیه نظام و انقلاب بنماید. در فضای رقابتی انتخابات از چند ماه پیش، دشمن سعی کرده است تا فضای قومیتی را در کشور فعال نماید تا از آن در جهت چالشی کردن انتخابات و یا شاید امنیتی کردن کشور استفاده نماید. انتخابات کشور ما هم در مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان رهبری یکی از نادرترین و دموکراتیک ترین انتخاباتی است که در آن اقلیت های دینی هر کدام نامزدهای مخصوص قوم خود را انتخاب کرده و به مجلس می فرستند. این احتمال وجود دارد که دشمن با ایجاد فضای ساختگی در این حوزه نیز به دنبال آسیب زدن به انتخابات سالم و مردمی باشد.

2- چالش های امنیتی

2-1-نزاع و درگیری در رقابت های انتخاباتی

باتوجه به فضای رقابتی خاص انتخابات مجلس شورای اسلامی که مردم هر شهرستان معمولاً به نمایندگانی از شهر خود برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رأی می دهند، احتمال و امکان این که فضای دو قطبی در شهرستان های مختلف در میان دو نفر از نمایندگان با نفوذ آن شهرستان به وجود آید، وجود دارد. مسؤولین امر و دست اندرکاران برگزاری انتخابات و مسؤولین امنیتی شهرستان ها بایستی از قبل از برگزاری انتخابات چنین مواردی را شناسایی کرده و برنامه هایی برای کنترل چنین چالش های سیاسی که احتمال تبدیل شدن به چالش امنیتی را دارند، داشته باشند. مخصوصاً در جاهایی که احتمال رد صلاحیت یک نفر و یا یک رقیب انتخاباتی ممکن است تبدیل به یک چالش امنیتی بشود.

2-2-درگیری و چالش های امنیتی قومی و مذهبی

دشمن در صدد است که چالش های امنیتی قومی و قبیله ای مخصوصا در شهرستان هایی که ترکیب قومیتی یکسانی  ندارند را به وجود بیاورد. هم چنین احتمال فعال کردن چالش های قومیتی در چهار گوشه کشور از سوی  دشمن در آستانه انتخابات چه قبل از برگزاری انتخابات و یا بعد از آن توسط بدخواهان نظام وجود دارد.

دعوی ترک و فارس، فارس و عرب، سیستانی و بلوچی، عرب و عجم، کرد و ترک و یا کرد و فارس و یا وعده های  استقلال قومیتی از سوی دشمنان از مواردی است که دشمنان درصددند که فضای رقابتی و یا غبارآلود منازعات انتخاباتی را تحریک کرده و بر سایر شکاف های اجتماعی دامن بزنند تا وحدت و انسجام و یکپارچگی کشور را خدشه دار نماید.

2-3-راه اندازی انقلاب های رنگین

عدم پذیرش نظرات مراجع رسمی و قانونی ازجمله شورای محترم نگهبان مخصوصاً بعد از اعلام نتایج رسمی  انتخابات ازجمله مواردی است که دشمنان قسم خورده نظام بر روی آن نقشه کشیده و برنامه ریزی می نمایند و سعی می کنند انقلابهای رنگین را در ایران نیز پیاده نمایند. موضوعی که در سال 88 اجرا کرده و طی 7 ماه بعد از برگزاری انتخابات، فضای کشور را امنیتی کردند و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند و باز هم به تکرار آن امید دارند. راه جلوگیری و برخورد با چنین افرادی، هوشیاری مردم و مسؤولین امر در تمام مراحل برگزاری انتخابات می باشد.

2-4-گروه های تروریستی با منشأ خارجی

از موارد دیگر که شاید بیشتر ریشه خارجی داشته و در موضوع چالش امنیتی خارجی قابل بررسی است، تلاش دشمن به کشاندن منازعات و درگیری های گروه های سلفی- تکفیری منطقه به درون کشور می باشد. موضوعی که ایجاد و توسعه آن از سوی غرب و نوچه های منطقه ای بیشتر به خاطر ضربه زدن به اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری  اسلامی بوده است ولی به لطف خدا و هدایت های مقام معظم رهبری و بصیرت مردم تا امروز موفق نشده اند و با تدبیرهای لازم مسؤولین امر در آینده نیز موفق به چنین کاری نخواهند شد.

د.    واکاوی راهبردهای فتنه گران در انتخابات

انتخابات در نظام های مبتنی بر دموکراسی از نقاط عطف محسوب می شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مقبولیت آن مبتنی بر مردم سالاری دینی می باشد و در کارنامه خود برگزاری بیش از 30 انتخابات شکوهمند را به رخ جهانیان می کشد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

آنچه اهمیت انتخابات آتی مجلسین (خبرگان و شورای اسلامی) را مضاعف می کند، تغییر تاکتیکی رویکرد استکبار جهانی در مواجهه با ایران اسلامی است. بر اساس آنچه جریان های فکری چپ و راست حاکم در آمریکا و مؤسسات تخصصی برای سیاستمداران آمریکایی دیکته کرده اند، اوباما این بار با تغییر ریل، از رهگذر مذاکره و تعامل به دنبال تغییر ماهیت و ساختار انقلاب اسلامی است.

رصدی کوتاه بر فتنه ها و چالش هایی که در طول حیات انقلاب رخ داده است، بیانگر این حقیقت است که استکبار جهانی هرگز بدون بهره گیری از ظرفیت فتنه گران و برخی جریان های غرب گرا نتوانسته است اهداف شوم خود را تعقیب نماید.

امروز هم در پسابرجام و در بزنگاه انتخابات 7 اسفندماه، دشمن برای زدن آبشار در زمین جمهوری اسلامی ایران منتظر پاس فتنه گران از داخل کشور است.

ه‍-    لزوم تغییر در برخی رفتارهای انتخاباتی

مردم هر جامعه بر اساس ساختار نظام سیاسی، فعالیت احزاب و گروه های سیاسی و فرهنگ و عرف رایج خود در فعالیت های انتخاباتی مشارکت کرده و اقدام به انتخاب نامزد مورد نظر خود می کنند. روش ها و شیوه های مختلف انتخاب نامزد و نماینده مورد نظر توسط مردم بر این اساس در کشورهای مختلف یکسان نمی باشد. علاوه بر این که انتخاب نامزد مورد نظر از حقوق مردم برای مشارکت در اداره کشور می باشد، ولی این انتخاب بر اساس یک فرهنگ رایج و اصول و معیار خاص خودش انجام می گیرد و ما وظیفه داریم که بر اساس عقل و با انتخاب بهترین گزینه و دور از احساسات و بدون تحت تأثیر قرار گرفتن تبلیغات های اغواکننده به این حق خود عمل نماییم.

برای این که انتخاب و مشارکت ما در اداره کشور به نتیجه مطلوب رسیده و مشکلات جامعه را برطرف نماید، بایستی در برخی از رفتارهای انتخاباتی که با اهداف دینی، اسلامی، انقلابی و ملی ما هماهنگ نباشد، تجدید نظر کنیم:

1. انتخابات عقلانی به دور از احساسات

در برخی موارد ممکن است تحت تأثیر احساسات و عواطف، تبلیغات های اغواکننده و به دور از واقعیت، رقابت های بی پایه و اساس، کینه، نفرت و... اقدام به انتخاب نامزد انتخاباتی بکنیم که هیچ پشتوانه عقلی و منطقی پشت این قضیه نباشد. باید بدانیم که نتیجه چنین اقدامی علاوه بر رواج جامعه احساسی و هیجانی، آشوب های اجتماعی و بی منطقی، باعث تداوم مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می شود.

بلوغ فرهنگی و سیاسی مردم ایجاب می کند که برای حل مشکلات مختلف کشور ازجمله مشکلات اقتصادی و تجلی کردن فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی، وحدت، همگرایی و انسجام داخلی و دوری از فضای هیجانی و احساسی و آشوب آفرین، در انتخاب نامزدها بر اساس عقل و منطق عمل کرده و برای این کار برای خود حتماً شاخص و معیار مشخصی متناسب با فرهنگ اسلامی و انقلابی داشته باشیم.

انتخاب بر اساس معیار دوستی و رفاقت، فامیلی و خانوادگی، تیپ و قیافه، شخصیت اخلاقی، هم شهری و هم ولایتی، دشمنی و کینه با حریف رقیب، جنسیت، قومیت، پول و سرمایه، ایل و طایفه و... از مصادیق انتخاب احساسی و عاطفی می باشد که نتیجه احساسی هم خواهد داشت که در مقابل انتخاب معقول و با تفکر و منطقی قرار دارد.

انتخابی که باعث دو قطبی سازی جامعه، هیجانات و آشوب های اجتماعی، تداوم مشکلات، عدم توسعه، پیشرفت، خلاقیت و نوآوری، دوری از اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی، تفرقه و اختلاف و آسیب به وحدت و یکپارچگی و کاهش قدرت و اقتدار ملی خواهد شد.

در مقابل انتخاب احساسی، انتخاب عقلانی قرار دارد. انتخابی که بر اساس معیارها و شاخص های عقلی، شرعی و انقلابی می باشد. انتخاب بر اساس معیار و شاخص عقل و منطق، اعتقادات و مکتب اسلام اصیل، استکبارستیزی، ولایت محوری، انقلاب اسلامی، قانون اساسی، برنامه ریزی علمی، تعهد و تخصص، از مصادیق و معیارها و شاخص های انتخاب عقلانی می باشد. چنین انتخابی باعث شناسایی دقیق مشکلات و برنامه ریزی علمی و تخصصی برای حل آن مشکلات، اجرای قوانین اسلام، تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و نظام ولایت فقیه، وحدت، یکپارچگی و قدرت و اقتدار هرچه بیشتر کشور خواهد شد.

اعتقاد به شاخص و معیار شرع، عقل، منطق، برنامه ریزی، تعهد و تخصص علاوه بر انتخاب نامزدهای انتخاباتی در هر کار مدیریتی در نظام اسلامی باعث رشد و توسعه و رواج قانونگرایی و احترام به حقوق دیگران و دوری جامعه از احساسات و عواقب احتمالی آن خواهد شد. بنابراین مدیران سیاسی حکومت اسلامی بایستی بر اساس این معیار و شاخص انتخاب شوند و مردم جامعه نیز آن را سرلوحه رفتارهای انتخاباتی خود قرار دهند.

2. انتخاب برنامه محور به جای شخص محور

یکی از شاخص ها و معیارهای انتخاب نامزدهای انتخابات، داشتن برنامه منسجم و قابل اجرا برای حل مشکلات جامعه می باشد. برای رسیدن به این هدف بایستی ابتدا مشکلات جامعه در ابعاد مختلف خصوصاً در بعد اقتصادی  توسط کارشناسان امر ریشه یابی و علت یابی شوند. اگر مشکلات مختلف جامعه درست توسط کارشناسان و مدیران جامعه ریشه یابی و علت یابی نشوند، مثل این است که پزشک، بیماری را درست تشخیص نداده باشد بنابراین تجویز داروهای او نیز تأثیرگذار نخواهد بود و شاید بیماری را تشدید هم بکند. بنابراین از وظایف نامزدهای  انتخاباتی ریشه یابی و شناسایی درست مشکلات جامعه توسط کارشناسان متخصص در این امر می باشد. در مرحله بعد نامزدهای انتخاباتی بایستی متناسب با نوع مشکلات برنامه های علمی داشته باشند که توسط کارشناسان متخصص مورد تأیید قرار گیرد. برنامه ای که بدون پشتوانه علمی و با کار غیرکارشناسی تهیه شود و یا برنامه هایی که فقط با هدف تبلیغات انتخاباتی و برای فریب افکار عمومی باشد، قابلیت اجرایی نداشته و دردی از مردم درمان نخواهد کرد .

ما نیز به عنوان انتخاب کننده و رأی دهنده به نامزدهای انتخاباتی بایستی مشکلات جامعه خود را بشناسیم و به دور از احساسات و هیاهوها و تبلیغات انتخاباتی اغواکننده، به برنامه های این نامزدها برای حل این مشکلات توجه کنیم. نامزدی که بدون داشتن برنامه خاص و فقط با چند شعار دهن پر کن قصد فریب افکار عمومی و جمع آوری آرا برای  پیروزی را داشته باشد، حلال مشکلات جامعه در ابعاد رکود اقتصادی، بیکاری، تورم وگرانی و مشکلات اجتماعی و فرهنگی نخواهد بود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

راهبردهای فتنه گران جهت نفوذ در دو سنگر مهم سیاست گذاری و قانونگذاری  جدید

فتنه

فردی به نام ریچارد آدامز از کارشناسان MI6 می گوید: ما در 18 ماه آینده فرمول های دوقطبی سازی در ایران را اجرا می کنیم؛ هم در حوزه فردی و اجتماعی و هم در حوزه کلان؛ و از هیچ فرصتی برای قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت ایران فروگذار نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، راهبردهای فتنه گران جهت نفوذ در دو سنگر مهم سیاست گذاری و قانونگذاری عبارتند از؛

1- قرائت انحرافی از اسلام ناب؛ استرلیزه کردن دین با عنوان «اسلام رحمانی»

رهبر معظم انقلاب بعد از حوادث فتنه 88 در دیدار با مردم گیلان فرمودند: فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند.

راهبرد فوق که بیشتر در عرصه گفتمانی و تئوری دنبال می شود، ابتدا توسط روشنفکرنماهای متجدد غرب گرا (سروش،کدیور و...) که سابقه حضور در فتنه سبز داشتند در خارج از کشور کلید خورد و بعد توسط برخی از پادوهای آنان که غالب آنان از آبشخور علوم انسانی غربی تغذیه می کنند، در داخل کشور ادامه یافت.

مجریان این سناریو بیشتر طیف روشنفکر غربگرایی هستند که میدان بازی آن ها برخی نشست های دانشجویی و سرمقاله برخی از روزنامه های زنجیره ای خاص می باشد. در اسلام رحمانی سعی بر این است که برخی از وجوه تفکیک ناپذیر دین که با عرف بین الملل امروزی ناسازگار می باشد، رتوش یا حذف گردد و صرفاً به فرازهایی از اسلام ناب اشاره می شود که با ذائقه و سلیقه لیبرالیسم غربی ناهمگون نباشد. در این نگاه با عرفی کردن دین، شخصی کردن و حذف تکلیف و شریعت از دین تلاش می شود برخی از ارزش ها و مؤلفه های اصلی دین مانند أشداء علی الکفار، نفی طاغوت و استکبارستیزی، جهاد، دفع فتنه، حکومت دینی و... حذف شود. بر اساس همین قرائت تک بعدی و انحرافی، سیاست نظام در حصر سران فتنه مخالف با رحمانیت دین لحاظ می شود و فتنه گران در پرتو این فضای  مسموم فکری در آستانه انتخابات به دنبال القای این موضوع خواهند بود که آزادی سران فتنه مطالبه اصلی  دانشجویان جهت حضور در انتخابات می باشد.

فرمایشات رهبری در نقد اسلام رحمانی و تأکید معظم له بر پرهیز دانشجویان از سطحی نگری و ضرورت کار عمقی  روی مفاهیم اسلامی، در دیدار با دانشجویان (20 تیر 94) می تواند ناظر به همین موضوع باشد.

صد البته به کار بردن «اسلام رحمانی» الزاماً به معنای داشتن قرائت لیبرالی از اسلام نیست اما انحصار اسلام در رحمانیت آن و حذف دیگر وجوه دین امری است که صددرصد غلط بوده و ربطی به اسلام واقعی ندارد.

2- تحریف امام خمینی(ره)

فتنه گرانی که در گذشته غایت آمالشان سپردن افکار امام به موزه تاریخ بود، در انتخابات آتی با تابلوی «امام را باید به عرف بین الملل برگرداند»، به دنبال تحریف شخصیت امام عظیم الشأن می باشند.

در این راهبرد که خلف صالح امام از آن به عنوان هشدار و خطر بزرگ یاد کردند، فتنه گران به مدد خاطرات نوظهور برخی آقایان به دنبال گریم امام راحل می باشند و امام استکبارستیز که بارها آمریکا را شیطان بزرگ می خواند، به عنوان مخالف شعار مرگ بر آمریکا معرفی خواهد شد و هر کس مخالف این امام صرفاً صلح طلب و سازش گر باشد نیز به عنوان افراطی، تندرو و متحجر معرفی خواهد شد.

در بیان این  راهبرد از فرمایشات بسیار مهم رهبری در بیست و ششمین سالگرد امام عظیم الشأن مدد می گیریم:

الف: چگونگی اجرای راهبرد تحریف شخصیت

- تحریف شخصیّت ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود. (14خرداد94)

ب: مبانی و اصول حقیقی امام راحل در کلام رهبر معظم انقلاب (14/3/94)

1. اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی

2. اتکال و اعتماد به کمک و وعده الهی

3. اعتماد به اراده و نیروی مردم

4. استقلال کشور و رد سلطه پذیری

5. حمایت از محرومان و مستضعفان

6. قرار گرفتن در جبهه مخالفان، قلدران و مستکبران بین المللی

ج: پیامدهای توفیق فتنه گران در تحریف شخصیت امام راحل

تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد. (14خرداد94)

3- حرکت گام به گام

فتنه گران در این سناریوی نخ نما شده در گام اول در اقدامی هماهنگ با نظام رسانه ای استکبار جهانی اساس مشروعیت و مقبولیت نظام و انتخابات را زیر سؤال خواهند برد و تجربه اثبات کرده است آنگاه که فتنه گران به دلیل عدم استقبال ملت در این سناریو ناکام می شوند، گام دوم جهت تأثیرگذاری و مدیریت انتخابات را برخواهند داشت.

در این مرحله فتنه گرانی که در گام اول سعی بر سرد کردن تنور انتخابات داشته اند در گام دوم تلاش خواهند کرد با موج سواری رسانه ای و حاشیه سازی های ساختگی در میتینگ های انتخاباتی با هدف مظلوم نمایی و... از تنور گرم انتخابات نانی دربیاورند که با ذائقه آنان و اربابانشان قرابت فکری و همخوانی بیشتری داشته باشد.

4- دو قطبی سازی جامعه

چند ماه پیش همایشی با عنوان ایران دوران گذار در لندن برگزار شد که جمعی از مدعیان حقوق بشر و کارکنان بی. بی. سی فارسی و... در آن حضور داشتند. فردی به نام ریچارد آدامز که احتمالاً از کارشناسان MI6 است در آنجا می گوید: «ما در 18 ماه آینده فرمول های دوقطبی سازی در ایران را اجرا می کنیم؛ هم در حوزه فردی و اجتماعی و هم در حوزه کلان؛ و از هیچ فرصتی برای قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت ایران فروگذار نمی کنیم.»

در آستانه هر انتخابات، اشتیاق برای طرفداری از کاندیداها و حضور در ستادهای انتخاباتی رونق می یابد. این موضوع از قواعد پذیرفته شده در مردم سالاری دینی بوده و فرصتی را برای تقویت سرمایه اجتماعی نظام فراهم می آورد اما از مختصات ذاتی فتنه، تبدیل فرصت ها به تهدید می باشد. جرم نابخشودنی ای که فتنه گران سبز در انتخابات حماسه 88 مرتکب شده و آبروی نظام اسلامی را در انظار جهانیان خدشه دار کردند.

برگزاری و پوشش خبری تجمع های غیرقانونی، بزرگنمایی اختلافات درون خانوادگی در رقابت های انتخاباتی، شایعه پراکنی و سیاه نمایی، انتشار نامه های مظلومیت خواهی توسط سیاسیون مطرود، نشر دستورالعمل های  انتخاباتی با امضای فتنه گران محبوس، اختلال و جنجال سازی در میتینگ های سیاسی، وارد شدن احتمالی  دولت به نفع جریان سیاسی خاص و... از مصادیقی است که می تواند فضای دوقطبی در جامعه را پررنگ تر کند.

فتنه گران در آستانه انتخابات مجلسین به دنبال دو قطبی کردن جامعه با محوریت حامیان و مخالفان برجام، موافقان و مخالفان حصر سران فتنه و رابطه با آمریکا خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار امسال با هیأت دولت حفظ یکپارچگی مردم را از ضروریات خواندند و افزودند: «برای مراقبت از یکپارچگی جامعه، باید از حاشیه سازی و تشتت آفرینی دوری کرد و هیچ حرف و سخنی که وحدت را خدشه دار کند بر زبان نیاورد.»

تبعیت از هدایت های روشنگرانه رهبری و عدم تقلیل سطح مباحث ملی به بازی های جناحی و همدلی و همزبانی دولت-ملت، رمز گرفتار نشدن در این سناریوی استکبار جهانی و فتنه گران داخلی می باشد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ