سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احتمال امضای قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از روسیه جدید

جنگنده سوخو 30

در جریان سفر وزیر دفاع به روسیه در هفته آتی احتمالاً قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از این کشور به امضای طرفین می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده راهی مسکو می‌شود تا در خصوص روابط دوجانبه و خرید تجهیزات دفاعی از این کشور با مسئولان عالی روس، مذاکره و گفت‌و‌گو کند.

یکی از مهمترین موضوعات در روابط ایران و روسیه که وزیر دفاع اخیراً آن را علنی کرد، موضوع خرید جنگنده سوخو30 از کشور روسیه است. سردار دهقان در این باره گفته بود: امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده‌ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخوی روسی بود که آن را مطرح کردیم و علاقمندیم در ساخت و تولید اقلام مورد نیاز شراکت و همکاری داشته باشیم.

وزیر دفاع  همچنین تأکید کرده بود: "در حال حرکت به‌سمت انعقاد قرارداد خرید جنگنده سوخو30 از روسیه هستیم".

حالا چند روز پس از این سخنان مهم وزیر دفاع، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده است: ممکن است در جریان بازدید حسین دهقان وزیر دفاع ایران از مسکو در روزهای 15 و 16 فوریه [26 و 27 بهمن ماه]، قرارداد تحویل هواپیماهای جنگنده سوخو30 به تهران را امضا کند.

وزیر دفاع قرار است که در این سفر با ولادیمیر کوژین دستیار رئیس جمهور، دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار کند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 حمله...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ